اماكن ديدني چابهار به نقل از مستربليط

۷۳ بازديد

مستر بليط در اين مقاله خود، تصميم گرفته است به معرفي ۱۰ جاذبه گردشگري بندر چابهار ايران بپردازد. جالب است بدانيد، چابهار (تنها بندر اقيانوسي در كشور) به علت موقعيت راهبردي و بازرگاني فوق العاده اي كه دارد مورد توجه مردم ايران قرار گرفته و نزد تمام جهانيان شناخته شده است. نكته حائز اهميت درباره چابهار، طبيعت زيبا و آب و هواي متعادل آن است كه موجب شده حتي در فصل پاييز و زمستان هم گردشگراني را به خود جذب كند. اگر فكر بازديد از چابهار به ذهنتان خطور كرد، بهتر است از بليط هواپيما چابهار استفاده كنيد زيرا با توجه به شرايط جوي، سفر با هواپيما از نظر گرمي وسيله نقليه و ساير موارد راحت تر است.

 

 

  1.  كوه مينياتوري يا كوه هاي مريخي

كوه هاي مينياتوري يا همان مريخي، در شهر چابهار واقع شده اند كه متاسفانه يا خوشبختانه چندان نزد عامه مردم شناخته شده نيستند. اين كوه ها، به علت موقعيت خاص خود، در مناطقي قرار دارند كه به آن ها بد بوم يا بدلند مي گويند. همه اين مناطق يك سري ويژگي مشترك دارند مانند نداشتن ارزش چراگاهي و فقدان پوشش گياهي.

بر اساس تحقيقات صورت گرفته توسط محققان، كوه هاي مينياتوري رسوبي هستند و به علت بارش باران هاي موسمي و فرايند گذشت زمان به وجود آمده اند؛ همچنين وجود گونه هاي مختلف فسيل هاي ماهي در كوه هاي مريخي، بر قرار داشتن اين كوه ها در زير آب در زمان گذشته، مهر تاكيد مي زنند. درواقع اين كوه ها، دنباله رشته كوه هاي زاگرس اند كه مي توانند حدود ۵ ميليون سال عمر كنند! متاسفانه تا امروز تلاش هاي مبني بر ثبت اين كوه هاي شگفت انگيز به عنوان يك ژئوپارك ملي در سطح جهان، نتيجه اي نداشته و پيگيري نشده اند، لذا اميد است به زودي ارزش كوه هاي مينياتوري براي تمام مردم جهان مشخص شود.

 

  1.  تالاب ليپار يا تالاب صورتي

تالاب صورتي يا همان تالاب ليپار، يكي از زيباترين تالاب هاي ايران است كه علاوه بر شكلي متفاوت، داراي طبيعتي بكر نيز مي باشد.

در اين تالاب، تقريبا ۹۰ درصد پلانكتون هاي گياهي، مواد آلي و معدني وجود دارد كه توليد بيولوژيكي را در برخي از فصل هاي خاص تغيير مي دهند. موارد ذكر شده، هنگامي كه با جريانات دريايي به وجود آمده از طوفان هاي مونسون كه هرساله در ماه هاي مهر و خرداد، هندوچين و هندوستان را درگير مي كند همراه مي شوند، تعداد پلانكتون هاي گياهي را در ماه هاي بعد از مونسون، يعني اواسط خرداد تا اواسط شهريور، به طرز خارق العاده اي فزوني مي دهند؛ اما برعكس اين مقدار در آذر ماه به شدت كاهش مي يابد.

از ديگر زيبايي هاي اين تالاب، مي توان به پرندگاني مانند چنگر، فلامينگو، كشيم، طاووسكن، باقرقره، تهيو، عقاب دشتي و به وجود آمدن بلوط و گزنه در آب اشاره كرد؛ همچينن در تالاب صورتي، پنبه هاي وحشي رشد مي كنند كه ساكنان اين مناطق به وسيله آن ها تشك و بالش تهيه، به فروش و يا به مصرف شخصي مي رسانند.

 

  1.  كوه هاي گِل افشان

اگر گذرتان اتفاقي و يا عمدي به چابهار افتاد، حتما از كوه هاي گِل افشان ديدن كنيد! مهم ترين كوه گِل افشان، در محلي نزديك به كُنارك كه به عنوان بندر تَنگ شناخته مي شود، قرار دارد.

بندر تَنگ، تقريبا ۱۰۰ كيلومتري چابهار واقع شده است. آنچه در اطراف اين كوه مشاهده مي شود، بيابان هايي وسيع هستند كه به جذابيت آن با كمال سخاوتمندي افزوده اند.اگر قصد رسيدن به اين كوه را داريد، نياز است كه به چاله اي كه تقريبا ۲ متر عمق دارد، وارد شويد. پس از رسيدن به كوه، در بالاترين نقطه آن، چاله اي ديگر به چشم تان مي خورد كه سرشار از گل است و به فاصله يك دقيقه، مقداري گل از چاله خارج و با برخورد به زمين، صدايي شبيه به تركيدن يك حباب ايجاد مي كنند.

 

  1.  منطقه حفاظتي باهوكلات (گاندوها)

يكي از جالب ترين جاذبه هاي گردشگري چابهار، منطقه حفاظتي باهوكلات است كه به علت وجود تمساح گاندو، به آن گاندو هم مي گويند. ديدن اين جاذبه گردشگري، براي دوست داران حيات وحش و عكس برداري به شدت توصيه شده است. حتما از اين منطقه ديدن كنيد و به هيچ وجه نگران نباشيد زيرا منطقه حفاظت شده باهوكلات بسيار امن است. با بازديد از اين مكان، علاوه بر گاندو، سنجاب بلوچي، شغال، روباه، سياه گوش، خدنگ، مرغ سقاي پاي خاكستري، كاكايي، عقاب شاهي، هوبره و موجودات ديگري را مشاهده مي كنيد.

https://blog.mrbilit.com/chabahar-attractions/

 

 



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.