اكنون مكزيك مي گويد اگر اقدامات ايمني وجود داشته باشد ، ممكن است بخش اتومبيل قبل از اول ژوئن كار كند

۹۲ بازديد

اگر شركت ها اقدامات ايمني را به تصويب رسانده باشند ، صنعت اتومبيل مكزيك مي تواند قبل از 1 ژوئن از قفل كوروي ويروس خارج شود ، دولت در روز جمعه گفت دولت به دنبال اين است كه پس از ارسال سيگنال هاي گيج كننده در اين زمينه ، مستقيماً ركورد را تنظيم كند.

در خبرنامه رسمي دولت اعلام شده ، دستورالعمل ها بايد به شركت ها اجازه دهند زنجيره هاي تأمين كليدي بين مكزيك و بقيه آمريكاي شمالي را وصل كنند ، كه به طور قابل توجهي به بخش هايي كه در جنوب مرز آمريكا ساخته شده است بستگي دارد.

اين بخشنامه به توليد كنندگان تجهيزات حمل و نقل و همچنين صنايع معدن و ساخت و ساز اطلاق مي شود كه همه اين موارد دولت را ضروري تعيين كرده است و از 18 ماه مه مي توانند شروع به ايجاد پروتكل هاي امنيتي كنند.

دولت با بيان اينكه شركتهايي كه سلامت كارگران را در معرض خطر قرار مي دهند تعطيل مي شوند ، گفت: "اگر اين روند قبل از اول ژوئن به پايان رسيده و تصويب شود ، شركت يا صنعت ذيربط قادر به آغاز فعاليت خود خواهد بود."

روز چهارشنبه ، دولت رئيس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اعلام كرد بخش اتومبيل از روز دوشنبه مجدداً بازگشايي خواهد شد و توصيه هايي را در مورد اين اثر در روزنامه منتشر مي كند.

دولت بعداً اين توصيه ها را بدون آنكه صريحاً تأثير آن بر تاريخ شروع مجدد تأثير بگذارد ، پس گرفت. روز پنجشنبه ، دستورالعمل هاي جديدي منتشر كرد كه نشان مي دهد صنعت تا 1 ژوئن مجاز به بازگشايي مجدد نخواهد بود.

اتحاديه توليد كنندگان موتور و تجهيزات ايالات متحده روز جمعه از لوپز اوبرادور بخاطر تلاش هاي خود براي تقويت وسايل نقليه و توليد قطعات در مكزيك تشكر كرد و گفت اعضاي آن در تلاشند پروتكل هاي ايمني مورد نياز را تنظيم كنند.

اين انجمن در بيانيه اي گفت: "اجازه ساخت قطعات خودروهاي حركتي براي برداشتن گامي در جهت بازگشايي ، يك مؤلفه مهم براي بهبود اقتصادي خواهد بود." بسياري از خطوط مونتاژ ايالات متحده به اجزاي ساخته شده در مكزيك وابسته هستند.

با اين حال ، Daimler AG آلمان جمعه گفت كه مي تواند كارخانه مونتاژ اتومبيل SUV مرسدس بنز خود را در ونس آلا ، هفته آينده به دليل كمبود قطعات خاموش كند.

يك منبع صنعت گفت: اين تصميم به دليل كمبود قطعات از مكزيك گرفته شده است. دايملر هنوز توضيح نداده كه آيا كمبود در مكزيك دليل آن بوده است يا خير.

مكزيك چندين مدل محبوب را كه در ايالات متحده به فروش مي رسد ، از جمله Chevy Silverado ، Toyota Tacoma ، Chevrolet Blazer ، Volkswagen Tiguan ، RAM كاميون هاي سنگين ، آئودي Q5 ، مزدا CX-30 و BMW 3 سدان مي سازد. كارخانجات فورد در مكزيك نيز براي توليد كامل Mach-E و Bronco Sport جديد آماده مي شوند.

جنرال موتورز CFO Dhivya Suryadevara روز جمعه گفت كه اين وضعيت تا زمان شروع مجدد "روان" خواهد بود ، اما اين شركت قصد داشت تا اكثر عمليات خود را از هفته آينده تحت تدابير ايمني آغاز كند.

فاوستو كووا ، مدير كل لابي اتومبيل سازي مكزيك AMIA ، گفت كه اعضاي وي قصد دارند تا آخر هفته اعلام كنند كه مطابق با شرايط جديد ايمني هستند.

وي به كميته سنا گفت: "هرچه زودتر بتوانيم خود را با شركاي تجاري خود در ايالات متحده و كانادا هماهنگ كنيم ، به حل و فصل اين وضعيت (coronavirus) نزديكتر خواهيم شد."

هنوز تشديد مي شود

شيوع coronavirus هنوز در مكزيك شدت مي يابد ، با عفونت هاي جديد و مرگ و ميرهاي تاييد شده در اين هفته به بالاترين تعداد روزانه خود رسيده است. مكزيك اولين پرونده هاي تأييد شده خود را هفته ها پس از كانادا و ايالات متحده ثبت كرد.

بحران سلامت باعث ايجاد نگراني در مكزيك ، از جمله در ميان قانون گذاران جنبش احياء ملي رييس جمهور ، مبني بر اين شد كه دولت خيلي سريع براي بازگشايي اقتصاد حركت مي كند.

در همين حال ، بخش هايي از صنعت خودرو از روز دوشنبه آماده سازي براي شروع مجدد را آغاز كرده اند و مي گويند كه بيانيه دولت را با اشاره به 18 مه به عنوان نيروي قانوني در نظر مي گيرند.

لوپز اوبرادور روز جمعه اظهار داشت: براساس پيش بيني هاي كارشناسان ، اين همه گيري در روزهاي آينده در مناطق بدترين كشور از بين مي رود.

وي در يك كنفرانس خبري منظم گفت: "ما در پايان تونل نوري را براي بازگشت به واقعيت جديد مي بينيم."


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.