نگراني از تأمين كنندگان كره اي باتري ، باعث اختلال در توليد EV مي شود

۱۲۰ بازديد

سئول - SK نوآوري كره جنوبي با رقيب بزرگتر LG Chem خود به توافق چند ميليارد دلاري در سال 2018 براي تأمين باتري هاي خودروهاي برقي فولكس واگن در ايالات متحده ، پيروز شد.

SK با هواداري فوق العاده ، در ماه مارس در يك كارخانه 1.7 ميليارد دلاري در تجارت ، گالن ، حدود 120 مايل از كارخانه VW Chattanooga ، كه قطب اصلي وسايل نقليه الكتريكي اتومبيل در ايالات متحده است ، شكسته شد.

 

LG Chem با گم شدن توافق VW به SK Innovation و عزيمت 77 كارمند به رقيب خود ، LG Chem در ماه آوريل SKI را به دادگاه در ايالات متحده برد و اين اتهام را به سوء استفاده از اسرار تجاري داد.

هفت ماه سريع پيش برويد و دو شركت در دعوايي مبني بر نقض حق ثبت باتري با يكديگر در دعوايي كه تهديد به مختل شدن راه اندازي وسايل نقليه برقي توسط برخي از بزرگترين خودروسازان جهان است ، به يكديگر برخورد كردند.

پرونده هاي دادگاه ايالات متحده كه توسط رويترز بررسي شده است ، نشان مي دهد كه تامين كنندگان متجاوز سعي در جلوگيري از واردات و فروش باتري هاي EV كه براي وسايل نقليه VW ساخته شده در تنسي و همچنين پيچ هاي جنرال موتورز ، وانت هاي شركت فورد موتور ، I-Pace جگوار ، متوقف شده اند ، دارند. e-tron e Audi ، و Niro كيا.

با توجه به پرونده هاي دادگستري اين دو شركت و چندين كارشناس صنعت ، توانايي شركت هاي كره اي در عرضه خودروسازان در ايالات متحده آمريكا باتري درست همانطور كه شركت ها در تلاشند تا لوازم مورد نياز خود را با قراردادهاي سودآور قفل كنند ، در حال افزايش است.

چو جائه فيل ، استاد مؤسسه ملي علم و فناوري اولسان كه پيش از اين در كره اي ديگري كار كرده بود ، گفت: "هركسي كه مبارزه را از دست بدهد ، ضربه مهلكي را متحمل مي شود. رقيب ، SDI سامسونگ.

سخنگوي فورد ، جنيفر فليك گفت كه اين شركت LG Chem و SKI را تشويق مي كند كه مشاجره خود را بدون دادخواست حل و فصل كنند و معتقد است كه تقاضاي كافي براي تأمين كنندگان متعدد وجود دارد.

فلك در بيانيه اي از طريق ايميل به رويترز گفت: "ما از اين مسئله آگاه هستيم. ما به عنوان يك روند عادي عمل ، برنامه هايي براي تداوم تجارت داريم تا از منافع خود محافظت كنيم."

سخنگوي جنرال موتورز پاتريك موريسي گفت: اين شركت از اين اختلاف آگاه بوده و در اين مرحله انتظار هيچ گونه تأثيري بر توليد Chevy Bolt EV خود ندارد.

كيا ، جگوار لندرور و فولكس واگن كه صاحب آئودي نيز هستند ، از اظهار نظر خودداري كردند.

اسرار تجارت

VW گفته است كه نگران است باتري هاي كافي براي تمام EV هايي كه قصد دارد در 5 سال آتي راه اندازي شود وجود ندارد ، تا حدودي به دليل توليدكنندگان مانند LG Chem و CATL چين كافي براي كاربرد گياهان جديد در اروپا ندارند. خروجي به سرعت

طبق گفته ردياب صنعت باتري كره SNE Research ، بازار باتري هاي EV - گرانترين و مهمترين مؤلفه در وسايل نقليه - قرار است سالانه 23 درصد رشد كند و تا سال 2025 به 167 ميليارد دلار برسد. اين امر بزرگتر از حافظه جهاني خواهد بود. انتظار مي رود بازار تراشه كه تا آن زمان 150 ميليارد دلار ارزش داشته باشد.

در يكي از پرونده هاي دادگاه ، LG Chem گفت كارمندان رقيب خود كه مشغول كار در پروژه خود هستند براي تهيه باتري براي معماري وسايل نقليه الكتريكي MEW VW و SKI تنها در قرارداد VW پيروز شده اند زيرا اسرار تجاري را سوء استفاده كرده است.

SKI دزدي اسرار تجاري را رد كرده و گفته است كه كاركنان آن توافق نامه هايي را براي استفاده از اطلاعات محل هاي كار قبلي امضا نكرده اند. سخنگوي SKI گفت: "ما براي مالكيت معنوي ارزش قائل هستيم."

اگر كميسيون تجارت بين الملل ايالات متحده در تاريخ 5 ژوئن به نفع LG Chem تصميم گيري كند ، وقتي قرار است حكم اوليه صادر شود ، اين مي تواند برنامه هاي SKI را براي تهيه VW در آمريكا باتري از جورجيا يا يك كارخانه جديد در مجارستان به خطر اندازد. پرونده دادگاه

در ماه آوريل ، LG Chem از ITC خواست تا SKI را از ورود باتري ها و قطعات به داخل ايالات متحده و همچنين سيستم هاي توليدي مورد نياز براي توليد ايالات متحده منع كند ، كه قرار است از سال 2022 آغاز شود.

سخنگوي SKI گفت هيچ تغييري در برنامه زمانبندي آن براي كارخانه ايجاد نشده است ، كه ظرفيت توليد باتري را براي بيش از 200000 ولت در سال داشته باشد. وي گفت كه SKI درمورد دعاوي از مشتريان ، از جمله در صورت تأثير تأثيرگذاري بر تأمينات ، بدون تفسير ، سؤالاتي در مورد مشتري دريافت كرده است.

LG Chem گفت حكم نهايي در مورد اين پرونده در 5 اكتبر سال آينده اتخاذ مي شود اما از ITC خواسته است كه اوايل اين ماه حكم به اصطلاح پيش فرض عليه SKI را صادر كند.

مطابق يادداشتي كه روز چهارشنبه توسط رويترز بدست آمده است ، كارمندان تحقيق اين كميسيون حكم به نفع LG Chem را پيشنهاد كرده اند زيرا "مناسب ترين مجازات براي پاسخ دهندگان" (SKI) توزيع گسترده شواهد است. "

تمركز شواهد تخريب يا تغيير شواهدي است كه ممكن است در يك روند قانوني مورد استفاده قرار گيرد.

كارمندان همچنين گفتند كه جلسه دادرسي دو روزه ممكن است برگزار شود "به دليل شدت اتهامات مربوط به سوء رفتار و ماهيت فوق العاده امداد كه توسط (LG Chem) درخواست شده است."

SKI ادعاي جمع آوري مدارك را در بيانيه روز چهارشنبه رد كرد و گفت "صميمانه به هرگونه تحقيقات از سوي ITC پاسخ مي دهد" و اظهار نظر در مورد موضع گيري در اين هيئت ، اتهام "بي اساس" را پاك مي كند.

جنگ كلمات

شركتها در پرونده هاي دادگاه گفتند كه پرونده هاي نقض حق ثبت اختراع آمريكا كه توسط شركتها مطرح شده اند بدان معني است كه اگر يك يا هر دو آنها از بين بروند ، احتمالاً قادر به توليد محصولات با استفاده از حق ثبت اختراع مورد نظر در كشور نخواهند بود. اين دو نفر اختلافات خود را به دادگاه هاي كره جنوبي نيز برده اند.

LG Chem در بيانيه اي گفت طراحي غيرقابل ثبت اختراعات خود غيرممكن خواهد بود در حالي كه SKI گفت از دست دادن پرونده ثبت اختراعات مي تواند "مشكلات اساسي" را براي تجارت باتري خود ايجاد كند.

SKI و LG Chem گفتند كه هنوز هيچ اختلال در عرضه وجود نداشته است.

LG Chem يكي از صنايع اوليه بود كه بايد مورد توجه قرار گيرد و در سال 2008 با توافق براي تأمين باتري هاي GM Volt ، اولين خودروي هيبريد پلاگين در بازار جهاني ، و از آن زمان تاكنون تقريباً با همه سازندگان EV از جمله تسلا همكاري داشته است.

اما LG Chem با توجه به گزارش هاي پايداري خود ، در حال خروج از كارگران است: 1،258 نفر از سال 2016 تا 2018 باقي مانده اند. اين شركت به رويترز گفت تعداد كل كارمندان كه از سال 2016 به SKI ملحق شده اند از زمان شكايت خود در ماه آوريل به حدود 100 نفر افزايش يافته است.

تلخ اين نبرد مقامات دولت كره را نگران كرده است به اين دليل كه مي تواند به اعتبار اين دو شركت آسيب برساند و به رقيبان اجازه دهد كه هر دو سهم بازار را از آن خود كنند.

قانونگذاران از دولت خواسته اند تا مداخله كند و وزير صنعت سونگ يون يون گفت در ماه اكتبر از نزديك مشاجره را مشاهده مي كرد تا ببيند كه چگونه و چه زمان مي تواند نقشي داشته باشد تا "نتيجه مثبتي براي كل كشور داشته باشد".

بجيم كيم ، مشاور باتري ، گفت كه VW ممكن است مجبور به كارگزاري يك توافق باشد زيرا اين اختلاف باعث مي شود نه تنها باتري هاي باتري را مختل كند بلكه باعث كاهش رقابت بين فروشندگان آن مي شود.

وي گفت: "هيچ كس نمي خواهد كه آنها تا آخر جنگ كنند."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.